Adwords czy pozycjonowanie

Adwords czy pozycjonowanie

Adwords czy pozycjonowanie?

adwords czy pozycjonowanie

W obecnych czasach, każda firma musi być świadoma swojego istnienia w Internecie. Naturalnym faktem stało się posiadanie własnej strony internetowej. Nawet najprostsza wersja pozwala pokazać się światu i przyciągnąć potencjalnych klientów. Czy to będzie prosta wizytówka, czy też rozbudowany serwis lub sklep internetowy musimy w jakiś sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Obecnie dużą część ruchu generuje usługa wyszukiwania Google. I na niej w tym wpisie się skupimy.

Mając nadzieję na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google powinno nam zależeć na znalezieniu się wysoko w wynikach na odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Możemy to uzyskać na dwa, bardzo od siebie odmienne, sposoby.

Jednym z nich jest pozycjonowanie stron internetowych. Ogólnie rzecz biorąc sa to działania mające wypromować nasza stronę internetową wysoko w naturalnych wynikach Google. Pozycjonowanie pozwala na łatwe znalezienie strony internetowej przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce internetowej. Samego pozycjonowania dokonuje się pod kątem słów kluczowych, które zostały odpowiednio dobrane pod kątem działalności klienta. Bez tego strona www staje się praktycznie niewidoczna w gąszczu milionów witryn znajdujących się w internecie.

Wybierając tą metodę musimy liczyć się z tym, że działania są długotrwałe i zależne od algorytmu wyszukiwarki. Same zmiany algorytmu następują dość często i nigdy do końca nie możemy mieć pewności, czy dane działania utrzymają nasz pozycję, podniosą ją czy też obniżą w samym rankingu wyszukiwania. Najgorszym z możliwych przypadków jest nałożenie filtra (obniżenie pozycji o dość znaczną ilość pozycji) lub całkowite zablokowanie danej strony w wynikach Google (ban). Wybierając opcje pozycjonowania musimy być świadomi ryzyka i zmienności wyników.

Drugą opcją są reklamy AdWords. Każdy użytkownik wyszukiwarki Google miał z nimi do czynienia. W każdym wyniku wyszukiwania, przed naturalnymi wynikami widnieją boksy oznaczone jako reklama. To właśnie jest AdWords. metoda ta polega w skrócie na wykupieniu miejsca w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Wygląda to dość podobnie jak w przypadku pozycjonowania, jednak tutaj mamy do czynienia z wykupieniem miejsca bezpośrednio od Google. Pozwala to mieć pewność, że nasza strona pokaże się na samej górze wyników wyszukiwania i tym samym dotrze do dużo większej ilości potencjalnych klientów. W przypadku AdWords nie jesteśmy narażeni na potencjalne zmiany algorytmu i kary (filtr i ban) ze strony wyszukiwarki.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie obu rozwiązań. Nasza strona widoczna by była w pierwszych, płatnych wynikach jak również w wynikach organicznych. Tym samym zyskalibyśmy na widoczności i zasięgu promowania strony firmowej. Należy przy tym pamiętać, że pozycjonowanie jest usługą długotrwałą i na pierwsze wyniki działań musimy poczekać średnio około 3 miesięcy. W przypadku AdWords wyniki są widoczne od razu.

Dlatego musimy pamiętać, że wszelkie koszty na reklamę powinniśmy rozpatrywać w kontekście korzyści z niej uzyskanych. Może się więc okazać, że zwrot z inwestycji w przypadku reklamy AdWords będzie dużo większy niż w przypadku pozycjonowania mimo większych zainwestowanych środków.

Share this post

Niniejsza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Państwa potrzeb. Tylko po zaakceptowaniu plików cookies, informację będą zbierane. Każdy ma także możliwość wyłączenia plików cookies w przeglądarce, dzięki czemu nie będą one zbierane. Polityka Prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close