Kampanie AdWords – zlecać agencji czy robić samodzielnie?

kampanie adwords

Kampanie AdWords – zlecać agencji czy robić samodzielnie?

              Na pewno wiele osób sięgających po reklamę przez AdWords, zastanawia się jak odpowiedzieć na powyższe pytanie. Na pierwszy rzut oka, zbudowanie kampanii wygląda dość prosto a do tego wspomaga nas cała masa filmów i tekstów traktujących o Adwords. Przy niewielkim wysiłku, po dwóch dniach mamy gotową kampanię. W końcu to nie budowa promu kosmicznego w NASA. Ale czy na pewno? Aby odpowiedzieć sobie na powyższe pytanie należy odpowiedzieć na kilka innych.

Jakim budżetem dysponujesz?

Jest to moim zdaniem jedno z ważniejszych pytań, ponieważ to od budżetu zależeć w głównej mierze będzie zasięg Twojej kampanii. Zajmując się wszystkim samemu, zaoszczędzisz środki na samą budowę oraz miesięczną optymalizację, ale czy na pewno Twoja kampania będzie miała odpowiedni zasięg oraz czy uda Ci się ją tak zoptymalizować, aby nie generowała zbyt dużych kosztów? Czy za 300 zł miesięcznie uda Ci się wypromować pensjonat nad morzem? Na pewno nie. Ale już za tę kwotę możemy pomyśleć o promocji małego lokalnego biznesu, choćby, zakładu kosmetycznego. Przy ustalaniu budżetu wszystko zależy od branży, jaką reklamujemy, zasięgu reklamy oraz konkurencji.

Kogo wybrać do współpracy?

Na rynku jest wiele ofert agencji zajmujących się reklamami Adwords. Począwszy od freelancerów, poprzez specjalistów Adwords, aż do dużych agencji zatrudniających kilkanaście czy kilkadziesiąt osób. W związku z tym, przedział cenowy za usługę związaną z Adwords jest dość spory. Nie sugerowałbym się do końca ani wielkością agencji ani najniższą ceną za budowę czy prowadzenie Twojej kampanii Adwords. Popytaj na forach, porozmawiaj ze znajomymi korzystającymi z tego typu usług, porozmawiaj z kilkoma wykonawcami i porównuj oferty.

Jakie są opłaty zewnętrznej usługi?

Średni koszt obsługi kampanii AdWords liczony jest jako procent od kwoty zasilenia. Może to być 10% – 30% budżetu. Oczywiście znajdziesz wykonawcę, który umówi się na stałe opłaty abonamentowe, które zaczynają się już od 50 zł. Zastanów się tylko jaką motywację do pracy nad Twoją kampanią będzie miał wykonawca jeśli zapłacisz mu miesięcznie tak niską stawkę? Czy Twoja kampania będzie na tyle często i dokładnie optymalizowana, że uda się skumulować konkretne oszczędności i korzyści?

Jaki cel jest Twojej kampanii?

Jeżeli Twoim głównym celem jest wyświetlać reklamy, bo konkurencja też je wyświetla, to nie ma sprawy. Sam dasz radę przygotować kampanię. Jeżeli natomiast liczysz na zwiększenie sprzedaży, to zdecydowanie nie wystarczy wyświetlać reklamy. Zatrudniając agencję, masz pewność, iż kampania będzie przynajmniej raz w tygodniu poddana optymalizacji. Otrzymasz także dokładny raport z ilości wyświetleń i kliknięć oraz konwersji. Ale przede wszystkim, specjalista  przygotuje i zrealizuje całą strategię reklamową Twojej firmy w Internecie.

Czy masz środki finansowe i czas na naukę?

Bez względu na to czy prowadzisz firmę małą lokalną, czy dużą z zasięgiem ogólnopolskim, zawsze możesz zbudować swoją kampanię samemu. Zależy tylko od Ciebie czy masz wystarczająco czasu, zapału do zdobycia wiedzy w tym kierunku, oraz środków finansowych na naukę oraz testy na swojej kampanii. Pamiętaj, że błędy kosztują. Czy w takim razie możesz sobie pozwolić na nieskuteczną reklamę? Adwords to nie tylko reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, to reklamy banerowe w sieci reklamowej, remarketing, reklamy Gmail i Youtube. Zależnie od branży, konkurencji i Twojej fantazji, dzięki Adwords możesz być o krok przed konkurencją. Jednak do tego potrzeba sporej wiedzy, której zdobycie wymaga czasu i pieniędzy. Jeśli wolisz nie ryzykować, zleć kampanię i zajmij się innymi ważnymi dla siebie kwestiami.

 

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *