Czym jest Adwords?

Czym jest Adwords?

W Polsce wyszukiwarka Google zajmuje pierwsze miejsce jeżeli chodzi o popularność. To ponad 97% udziału w rynku! Można założyć, że każdy użytkownik Internetu w jakiś sposób korzysta z wyszukiwarki Google. Czy to szukając informacji na temat swoich zainteresowań, opinii o produktach i usługach którymi przeciętny użytkownik jest zainteresowany, czy też szukając konkretnego produktu.

Przeciętny użytkownik szukający informacji jest dla firmy potencjalnym klientem. Adwords to reklama kontekstowa, oferowana przez Google i pozwalająca dotrzeć reklamodawcom do klienta szukającego odpowiedniego produktu, usługi czy też opinii. Reklamy znajdują się na samej górze wyników organicznych i dla użytkownika są widoczne przed innymi wynikami wyszukiwania.

Dla firmy jest to idealne miejsce do zaistnienia w świadomości klienta. Mamy możliwość dotarcia do konkretnego klienta, będącego zainteresowanym produktami lub usługami, które mamy w ofercie. Potencjalny klient wpisujący w wyszukiwarkę określoną frazę jest zainteresowany konkretnym produktem, usługą. Pokazanie się w wynikach w takim miejscu pozwala łatwiej dotrzeć do zainteresowanego klienta i łatwiej go pozyskać.

Google Adwords pozwala na ścisłe określenie gdzie i komu wyświetli się Nasza reklama. Same słowa kluczowe na które będziemy kierować naszą reklamę pozwalają na różne formy dopasowania. Można ściśle dopasować do konkretnego zapytania, można zostawić bardziej “luźną” formę dopasowania oraz możemy dać frazy, które są dla nas mniej korzystne i chcemy je wykluczyć. Poza tym możemy określić lokalizację użytkownika do którego chcemy kierować naszą reklamę. Przydatne to jest niewątpliwie przy promowaniu firm działających na rynku lokalnym.

Google systematycznie rozszerza możliwości swojej sieci reklamowej. Dziś to nie tylko wyszukiwarka ale i reklama  na tysiącach stron internetowych, przy filmach, na telefonach komórkowych, tabletach czy w poczcie elektronicznej. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że trafi ze swoją reklamą bezpośrednio do użytkowników zainteresowanych świadczonymi przez niego usługami lub oferowanymi produktami. Dodatkowo reklamy Adwords pojawią się nie tylko w wynikach wyszukiwania Google ale również w wyszukiwarkach które korzystają z silników Google np. Onet.pl czy Interia.

Najważniejszą cechą takiej reklamy z punktu widzenia reklamodawcy jest to, że płaci się tylko za efekt, czyli za kliknięcie w reklamę. Google nie pobiera opłaty za samo wyświetlenie reklamy w wynikach. Pozwala to na optymalne koszty pozyskania potencjalnego klienta.

W panelu Adwords możemy śledzić ilość wyświetleń i kliknięć w naszą reklamę i tym samym mamy kompletną wiedzę o przebiegu naszej kampanii reklamowej. Cały proces zarządzania reklamą i jej optymalizowania w trakcie trwania kampanii jest procesem ciągłym i musimy reagować na zmieniające się warunki wyświetlania jak i na optymalnym doborze słów kluczowych. Tylko odpowiednia analiza i optymalizacja założeń doprowadzi nas do sukcesu w promowaniu własnego biznesu.

Niewątpliwą cechą i jednocześnie zaletą reklamy Adwords jest jej prawie natychmiastowa emisja i możliwość ciągłego dopasowywania do zmieniających się warunków na rynku. Tym samym jest bardzo pomocna w przypadku działalności narażonych na dużą zmienność i sezonowość.

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *