Adwords czy pozycjonowanie

Adwords czy pozycjonowanie

Adwords czy pozycjonowanie?

adwords czy pozycjonowanie

W obecnych czasach, każda firma musi być świadoma swojego istnienia w Internecie. Naturalnym faktem stało się posiadanie własnej strony internetowej. Nawet najprostsza wersja pozwala pokazać się światu i przyciągnąć potencjalnych klientów. Czy to będzie prosta wizytówka, czy też rozbudowany serwis lub sklep internetowy musimy w jakiś sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Obecnie dużą część ruchu generuje usługa wyszukiwania Google. I na niej w tym wpisie się skupimy.

Mając nadzieję na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google powinno nam zależeć na znalezieniu się wysoko w wynikach na odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Możemy to uzyskać na dwa, bardzo od siebie odmienne, sposoby.

Jednym z nich jest pozycjonowanie stron internetowych. Ogólnie rzecz biorąc sa to działania mające wypromować nasza stronę internetową wysoko w naturalnych wynikach Google. Pozycjonowanie pozwala na łatwe znalezienie strony internetowej przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce internetowej. Samego pozycjonowania dokonuje się pod kątem słów kluczowych, które zostały odpowiednio dobrane pod kątem działalności klienta. Bez tego strona www staje się praktycznie niewidoczna w gąszczu milionów witryn znajdujących się w internecie.

Wybierając tą metodę musimy liczyć się z tym, że działania są długotrwałe i zależne od algorytmu wyszukiwarki. Same zmiany algorytmu następują dość często i nigdy do końca nie możemy mieć pewności, czy dane działania utrzymają nasz pozycję, podniosą ją czy też obniżą w samym rankingu wyszukiwania. Najgorszym z możliwych przypadków jest nałożenie filtra (obniżenie pozycji o dość znaczną ilość pozycji) lub całkowite zablokowanie danej strony w wynikach Google (ban). Wybierając opcje pozycjonowania musimy być świadomi ryzyka i zmienności wyników.

Drugą opcją są reklamy AdWords. Każdy użytkownik wyszukiwarki Google miał z nimi do czynienia. W każdym wyniku wyszukiwania, przed naturalnymi wynikami widnieją boksy oznaczone jako reklama. To właśnie jest AdWords. metoda ta polega w skrócie na wykupieniu miejsca w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Wygląda to dość podobnie jak w przypadku pozycjonowania, jednak tutaj mamy do czynienia z wykupieniem miejsca bezpośrednio od Google. Pozwala to mieć pewność, że nasza strona pokaże się na samej górze wyników wyszukiwania i tym samym dotrze do dużo większej ilości potencjalnych klientów. W przypadku AdWords nie jesteśmy narażeni na potencjalne zmiany algorytmu i kary (filtr i ban) ze strony wyszukiwarki.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie obu rozwiązań. Nasza strona widoczna by była w pierwszych, płatnych wynikach jak również w wynikach organicznych. Tym samym zyskalibyśmy na widoczności i zasięgu promowania strony firmowej. Należy przy tym pamiętać, że pozycjonowanie jest usługą długotrwałą i na pierwsze wyniki działań musimy poczekać średnio około 3 miesięcy. W przypadku AdWords wyniki są widoczne od razu.

Dlatego musimy pamiętać, że wszelkie koszty na reklamę powinniśmy rozpatrywać w kontekście korzyści z niej uzyskanych. Może się więc okazać, że zwrot z inwestycji w przypadku reklamy AdWords będzie dużo większy niż w przypadku pozycjonowania mimo większych zainwestowanych środków.

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *